Strategia PR
Digital PR to jedna z najważniejszych technik SEO, dzięki której marki stają się widoczne w Internecie. W Seeders opracowaliśmy swoją strategię PR, aby tworzyć warte opublikowania informacje prasowe z wymiernymi wynikami. Posiadając kluczowe dane tworzymy treści których media nie mogą zignorować. Skutkuje to dodatkową ekspozycją, wysokiej jakości linkami zwrotnymi i zwiększonym zaufaniem do marki.
Każdy może powiedzieć coś ciekawego
Dziennikarze są codziennie zasypywani komunikatami prasowymi i wiadomościami. Digital PR to taktyka aby się wyróżnić. W Seeders wiemy, jak przyciągnąć uwagę w mediach i co ważniejsze jak zdobyć i budować relacje. Mamy doświadczenie w tworzeniu skutecznych strategii PR (online) dla wielu klientów. Wierzymy, że każda firma ma coś ciekawego do powiedzenia. Jak? Korzystając z danych. Stanowi to podstawę dobrego komunikatu prasowego. Wtedy jest to kwestią dobrego podejścia, dobrej historii i właściwej listy mediów. Dzięki naszej kreatywności i Twojej marce możemy dotrzeć do właściwych mediów i uzyskać odpowiednią ekspozycję!
“Digital PR jest prawdopodobnie bardziej krytyczny niż techniczne SEO…”
John Mueller
Pięć kroków dobrej strategii PR
Twórz wartość wiadomości
Najważniejszą częścią strategii PR online jest jej aktualność. Jak wspomniano wcześniej, dziennikarz otrzymuje setki e-maili dziennie. Dlatego ważne jest to aby się wyróżnić. Co sprawia, że dziennikarz czyta informację prasową i jest zainteresowany na tyle, że chciałby ją opublikować? Każda firma może tworzyć wartość informacyjną. Musisz tylko wiedzieć, jak i gdzie szukać szukać tej wartości. Nowy produkt sam w sobie nie zawsze jest interesujący. Jako firma z zewnątrz mamy otwarty umysł na Twoje pomysły. W rezultacie wymyślamy nowe podejścia których media nie mogą zignorować.
Zbieraj dane
Temat jest określony. Następnym krokiem jest przekształcenie go w merytoryczną historię. Wspieramy zbieranie prawdziwych danych. Można to zrobić na wiele sposobów i ma to wszystko związek z tematem publikacji i właściwym podejściem. Zamieniamy dane wewnętrzne w interesujące wiadomości lub korzystamy z zewnętrznych baz danych Co gdyb nie ma dostępnych danych? Tworzymy je na przykład za pomocą ankiety. W ten sposób mamy ciekawą informację prasową, a Ty wiesz jeszcze więcej o swojej grupie docelowej. Win-win!
Pisanie komunikatu prasowego
Celem komunikatu prasowego jest informowanie czytelników, a nie reklamowanie. Wtajemniczeni piszą wiadomość na podstawie swojej wizji i doświadczenia. Ale w oczach dziennikarza jest to często historia komercyjna. Naszą specjalnością jest wyróżnianie się obiektywnymi informacjami. Nasi copywriterzy piszą chwytliwy tytuł, umieszczają najważniejsze informacje na górze. Występują w roli dziennikarza, aby napisać warty opublikowania komunikat prasowy, którego nie można zignorować. W ten sposób pozycjonujesz się jako autorytet w swojej dziedzinie.
Przesłanie do właściwych mediów
Informacja prasowa wysyłana jest za naciśnięciem jednego przycisku. Ale jest w tym wiele rzeczy. Jakkolwiek mocny jest komunikat prasowy, nie dla każdego medium jest on interesujący. I nie musi tak być, ponieważ chcesz pojawiać się tylko na platformach, które pasują do Twojego przekazu. Nasza baza danych składa się z ponad 10 000 odpowiednich dziennikarzy, aby Twoja wiadomość dotarła do właściwych osób. Znamy też metody pracy dziennikarzy. Jakie wolą otrzymywać wiadomości? Jaki jest termin? W ten sposób łączymy się we właściwym czasie z właściwym dziennikarzem, aby uzyskać maksymalne wyniki.
Raportuj i oceniaj
Rezultaty strategii PR są nieprzewidywalne. W link buildingu dostajesz to, co widzisz. Autorytet, świadomość marki i zasięg są niestety trudniejsze do zmierzenia. Jednak z pewnością nie jest to niemożliwe. Najczęstszym sposobem mierzenia PR jest śledzenie liczby publikacji online. Może to być wszystko, od udostępnienia w mediach społecznościowych, wzmianki w radiu lub otwartej publikacji zawierającej link. Uważnie monitorujemy publikacje. Następnie oceniamy sytuację. Co poszło dobrze, a co można poprawić? Masz jakieś pytania? Usiądziemy, aby opracować dla Ciebie skuteczną strategię PR online!